Oznamy a novinky
- Detaily
- Návštevy: 736
Ondrej Ševčík a Karolína Večeríková medzi tromi najlepšími v okresnom kole matematickej olympiády.
Okresné kolo matematickej olympiády Z5 sa konalo dňa 26.01.2022 dištančnou formou. ZŠ Clementisova KNM výborne reprezentovali žiaci 5.A triedy: Ondrej Ševčík, Karolína Večeríková a Alica Kyselicová – všetci traja boli úspešnými riešiteľmi.
V okresnom kole v kategórii žiakov 5. ročníka žiaci riešili 3 úlohy. Žiaci riešia zadané úlohy v stanovenom termíne: 2 hodiny. Za každú úlohu môže súťažiaci získať 0, 1, 2, 3, 4, 5 alebo 6 bodov. Úspešnými riešiteľmi sú žiaci, ktorí dosiahnu v súčte aspoň 9 bodov.
MO je individuálnou súťažou žiakov základných a stredných škôl riešiacich úlohy z matematiky, ktoré svojou formuláciou motivujú žiakov k tvorivej činnosti. MO je jednotná pre celú Slovenskú republiku. Organizuje sa každoročne v obsahovej a termínovej spätosti s učivom v jednotlivých ročníkoch a organizáciou školského roka. Niektoré úlohy môžu vyžadovať poznatky nad rámec základného učiva štátneho vzdelávacieho programu. Výsledkom účasti žiaka v MO je samostatná písomná práca obsahujúca riešenia zadaných úloh.
Úspešným riešiteľom blahoželáme.
Výsledková listina Z5:
Pytagoriáda školské kolo – žiakov ZŠ Clementisova KNM
Súťaž prebiehala v dňoch 8. – 9. decembra 2021 pre 3. – 8. ročník. Úspešní žiaci /41/ postúpili do okresného kola. Zúčastnilo sa 99 žiakov. Pre žiakov 5. – 8. ročníka bola súťaž uskutočnená online.
Výsledky Pytagoriáda ZŠ Clementisova KNM
Traja najlepší z našej školy po ročníkoch:
3. ročník : 13 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 30 žiakov/
1. Alex Ceniga 3.A 25 b. /14 + 11/
2.-3. Laura Svrčková 3.B 24 b. /12 + 12/
2.-3. Alexandra Vlčková 3.B 24 b. /12 + 12/
4. ročník : 5 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 11 žiakov/
1. Barbora Balážová 4.B 23 b. /12 + 9/
2. Adela Jankovičová 4.A 16 b. /13 + 3/
3. Timotej Bačík 4.A 16 b. /11 + 5/
5. ročník : 9 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 24 žiakov/
1. Agáta Sýkorová 5.A 20 b. /14 + 6/
2. Ondrej Ševčík 5.A 20 b. /12 + 8/
3. Vladislav Odrašek 5.A 17 b. /13 + 4/
6. ročník : 7 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 15 žiakov/
1. Vanesa Pavelová 6.A 19 b. /12 + 7/
2. Veronika Ozaniaková 6.B 19 b. /11 + 8/
3. Oliver Húšťava 6.B 18 b. /10 + 8/
7. ročník : 5 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 6 žiakov/
1.-2. Matúš Rentka 7.A 24 b. /15 + 9/
1.-2. Anabel Špiriaková 7.A 24 b. /15 + 9/
3. Šimon Boris 7.A 13 b. /12 + 1/
8. ročník : 2 – úspešní / celkovo sa zúčastnilo – 13 žiakov/
1. Zuzana Masnicová 8.B 14 b. /10 + 4/
2. Matej Kuchár 8.A 13 b. /10 + 3/
3.-4. Gréta Sýkorová 8.B 9 b. /9 + 0/
3.-4. Nikola Ondrúšková 8.A 9 b. /9 + 0/
V zátvorke sú uvedené body za príklady + body za čas. Pri rovnosti bodov rozhodujú body za príklady.
ATTOMAT - „ČESKOSLOVENSKÁ“ online matematická súťaž
Dňa 9. 12. 2021 sa uskutočnila matematická online súťaž ATTOMAT 9 /deviate kolo/, ktorú vyhlásila nezisková organizácia P-MAT, pôsobiaca v oblasti podpory nadaných detí. Súťaže sa zúčastnili žiaci z celého Slovenska a žiaci z ČR.
Našu školu reprezentovalo v 9. kole 16 žiakov.
Attomat je online individuálna matematická súťaž. Súťaž je určená hlavne pre žiakov na II. stupni ZŠ, resp. Prímu až Kvartu osemročných gymnázií. Kategória OPEN je určená pre každého, kto rád rieši zaujímavé matematické úlohy. Celkovo bolo 658 súťažiacich.
Zo ZŠ Clementisova sa najlepšie umiestnili:
Kategória - 6. ročník: Danka Rešovská – 53. miesto
Kategória - 8. ročník: Ľubomíra Olexová – 53. miesto
Kategória - 9. ročník: Matej Šramko – 54. miesto
Kompletné výsledky sú na: www.p-mat.sk
Ľubomír Ševčík
- Detaily
- Návštevy: 837
V mesiaci november 2021 sa ako každý rok na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády z anglického jazyka pre žiakov 5. – 9. ročník. Žiaci museli zvládnuť písomnú časť testu, kde si overili svoje zručnosti v gramatike, písaní a čítaní. Víťazom kategórie 1A (žiaci 5. – 7. ročníka) sa stal Matej Mitrík zo 7.A a víťazkou kategórie 1B (žiaci 8. a 9. ročníka) Ľubomíra Olexová z 8.B. 13. 1. 2022 sa Ľubomíra Olexová a Matej Mitrík zúčastnili okresného kola olympiády z anglického jazyka. Vzhľadom na súčasnú pandemickú situáciu sa olympiáda konala online. Žiaci tu opäť museli úspešne zvládnuť písomnú časť, ktorá pozostávala z testu a počúvania s porozumením. Ľubka Olexová v kategórii 1B skončila na krásnom 3. mieste a Maťo Mitrík v kategórii 1A obsadil 4. miesto. Ďakujeme im za úspešnú reprezentáciu našej školy! Po viacročnej odmlke sa naša škola zapojila aj do olympiády z nemeckého jazyka. Zo školského kola, ktoré sa konalo 26.11. 2021 postúpil na okresné kolo v kategórii 1A žiak 5.A triedy Ondrej Ševčík, ktorý sa učí nemčinu zatiaľ ako samouk. Na okresnom kole, ktoré sa konalo 19.1. 2022, sa umiestnil na 1. mieste so 42 bodmi (84%) a postupuje na krajské kolo. Gratulujeme a držíme palce do ďalšej súťaže! Mgr.
Zuzana Kašiarová (ANJ), Mgr. Daniela Ševčíková (NEJ)
- Detaily
- Návštevy: 2089
Konečne sa sen stal skutočnosťou. Cesta ku klzisku nebola vôbec ľahká. Chceli sme nadviazať na klzisko pri rampách, ktoré pre mnohých z nás bolo súčasťou detstva. Najprv sa nám v roku 2007 podarilo zohnať od podnikateľov finančné prostriedky na vybudovanie hokejbalového ihriska. Najmä od nebohého Františka Hradňanského. Veľká vďaka Ferko! Za peniaze sponzorov a školy sme vybudovali kovovú konštrukciu s mantinelmi. Mesto nám vtedy zaplatilo asfaltovú plochu. V roku 2018 sme pristúpili k oprave ihriska, na ktorú mesto vyčlenilo peniaze. Bolo potrebné natrieť konštrukciu, vymeniť povrch na ihrisku za betónový, vymeniť mantinely, zvýšiť ochranné konštrukcie a namontovať basketbalové koše, aby sme rozšírili využiteľnosť ihriska. No klzisko sme stále nemohli urobiť, nakoľko pod ihriskom viedlo teplovodné potrubie. Rekonštrukciou teplovodného potrubia v meste sa nám podarilo tento problém vyriešiť. Ďalším úskalím bola cena vody. Našťastie však na ihrisku bol urobený vrt, ktorý slúži na polievanie skleníka a záhradky na škole. Tento vrt sme pomocou mesta obnovili. Takže voda bola zdarma. A tak výsledok na fotkách vidíte sami. Každým rokom sa budeme snažiť zvyšovať kvalitu klziska. ZŠ Clementisova okrem poskytovania kvalitného vzdelania sa výrazným podieľa na zvýšení kvality života v meste. Takto sa snažíme uplatňovať krédo našej školy, ktoré učíme aj našich žiakov. Len človek, ktorý viacej dáva, ako berie, môže byť šťastný.
Igor Ševec
- Detaily
- Návštevy: 1543
Základná škola Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje rodičom a žiakom, že 10. januára 2022 (v pondelok) sa obnoví prezenčné vzdelávanie, ktoré sa bude riadiť platným šk. semaforom. Šk. vyučovanie bude prebiehať podľa rozvrhu zverejneného na EduPage. Školský klub detí bude fungovať do 16:15 hod.
Povinnosti zákonných zástupcov:
- Zodpovedať za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode a odchode žiaka zo školy (prekrytie horných dýchacích ciest vhodne zvolenými osobnými ochrannými pomôckami alebo jej stanovenými ekvivalentami, dezinfekciu rúk a dodržiavanie odstupov v súlade s aktuálne platnými opatreniami Úradu verejného zdravotníctva SR).
- Zabezpečiť pre žiaka každý deň minimálne dve rúška (náhradné musí mať pri sebe v prípade potreby) a papierové jednorazové vreckovky.
- Predložiť pri nástupe do školy (po každom prerušení dochádzky do školy v trvaní 3 a viac po sebe nasledujúcich kalendárnych dní vrátane víkendov a sviatkov) „Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti“ (TU) žiaka prostredníctvom EduPage/e-mailom alebo odovzdať pri nástupe do školy.
- Ospravedlniť žiaka na 5 po sebe idúcich vyučovacích dní (víkendy a sviatky sa nepočítajú) aj z dôvodu ochorenia. Pri absencii viac ako 5 po sebe idúcich vyučovacích dní z dôvodu ochorenia musí predložiť „Potvrdenie od lekára“ od všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorý má vedomosť o prebiehajúcom ochorení (bez obmedzenia počtu ospravedlnení počas školského roka).
- Bezodkladne informovať triedneho učiteľa alebo riaditeľa školy o tom, že:
- u žiaka je podozrenie na COVID-19 (bol v úzkom kontakte s osobou pozitívnou na COVID-19);
- bola žiakovi nariadená (všeobecným lekárom pre deti a dorast alebo RÚVZ) povinná karanténa;
- žiak mal pozitívny výsledok Ag samotestu, ktorý je potrebné overiť Ag testom vykonanom v mobilnom odberovom mieste u oprávneného subjektu alebo PCR testom.
- Nahlasovať vykonanie Ag samotestu škole prostredníctvom EduPage.
Podrobnejšie informácie sú zverejnené na stránke ministerstva (TU).
- Detaily
- Návštevy: 1455
„List pre Ježiška“
„Človek s dobrotivým, dúfajúcim srdcom je slobodný. Pretože dokáže dávať, dostáva; pretože dúfa, miluje. Jeho konanie je veľkým výkrikom v Božích ušiach.“ — František z Assisi
Otvorené a dobré srdiečka mali aj žiaci zo 4. B, keď začali tvoriť slohové práce na tému: „List pre Ježiška“. Najskôr sme sa porozprávali o živote na Slovensku. Neskôr sme to porovnávali so životom vo svete. Žiaci s nadšením počúvali smutné, ale i veselé príbehy, ktoré prináša život bez rozdielu či sa blížia Vianoce alebo iné sviatky. Po rozhovore sme sa rozhodli, že žiaci napíšu slohy, kde si budú želať nehmotné veci ako napr. lásku, zdravie,... . O tom, že sa im téma páčila a v srdciach majú veľa lásky, múdrosti svedčia aj ich listy. Zopár Vám ich ponúkam.
1. Milý Ježiško,
som rád, že som Ti mohol napísať list. Prežívam ťažké obdobie. Nemám žiadnu priateľku. Moc by som chcel, aby sa ku mne vrátila (nemôžem povedať meno). Nech je moja rodina zdravá a šťastná. Aby som aj ja bol zdravý. Teším sa, že prvýkrát budem na Vianoce u tatina. Dúfam, že napadne sneh. (Dávidko, 9 rokov)
2. Milý Ježiško,
prosím si, aby naša rodina bola zdravá a šťastná. Deti, ktoré bývajú v detskom domove nech im je dobre. Rodiny, ktoré majú veľa deti a sú choré alebo postihnuté nech sa na Vianoce uzdravia a majú dostatok lásky. Zdravé deti nech obchádza choroba. Je mi ľúto, že na Vianoce veľa ľudí umiera. Prosím si, aby deti, ktoré sú hladné nech sa dostatočne nasýtia. Kamarátkam prajem veselé Vianoce. Pani učiteľka nech je zdravá aj so svojou rodinou. Ježiško, mám Ťa veľmi rada hoci som zlá. To viem, ale snažím sa polepšiť. Je mi ľúto, že je lockdown pre Coronu. Corona je veľmi zlá, ale ja som rada, že je, lebo sa ľudia „znormalizujú“ a nebudú zahadzovať odpadky. (Laurika, 9 rokov)
3. Milý Ježiško,
želám si od teba šťastie, zdravie, lásku, kľud. Nech všetky deti majú pekné Vianoce. Aby boli šťastné v rodinách, ktoré sprevádza šťastie a prežívajú krásne Vianoce. Nech všetky rodiny si ozdobia stromčeky. Rodičia nech sú pyšní na svoje deti. Nech neprežívajú stres počas Vianoc. Toto prajem aj mojej rodine. Na záver sa Ti chcem poďakovať, že môžem byť na svete. (Klárka, 10 rokov)
4. Milý Ježiško,
želám si, aby boli ľudia zdraví a šťastní. Aby mali kde bývať. Ďakujem Pánu Bohu, že im pomáha a má ich rád. Pomáha aj mojej rodine i starým rodičom. Som rada, že sú Vianoce. Splňme spolu aj tento rok vianočné želania sociálne slabším rodinám i rodinám v núdzi. Darujme spoločne krásne Vianoce. Tento rok chcem, aby ľudia dostali veľa tvojich darov. Deťom prajem v novom roku veľa lásky, pokoja. (Lenka,10 rokov)
- Detaily
- Návštevy: 4498
Veľké poďakovanie CVČ KNM za Mikuláša, ktorý k nám zavítal aspoň takto na diaľku. Deti mali veľkú radosť, i keď museli dodržiavať hygienické opatrenia. Čaro z návštevy Mikuláša v detských srdciach však ostalo.
- Detaily
- Návštevy: 1817
Vianočné sviatky sa k nám už pomaly blížia a čoraz častejšie nás napadne myšlienka ako potešiť našich blízkych darčekom. Avšak máme medzi sebou aj ľudí, ktorí žiadny darček na Vianoce nečakajú, pretože ho nemajú od koho dostať. Lenže žiaci 7. A na nich nezabudli a do Centra sociálnych služieb v Hornom Vadičove poslali starkým darčeky plné lásky. Neskôr si všimli, že sa robí zbierka pre našich starších spoluobčanov do domova dôchodcov v Kysuckom Novom Meste. Do tejto zbierky sa priamo nezapojili, ale prostredníctvom Karolinkinej mamy, ktorá tam pracuje, poslali jednu veľkú škatuľu s darčekmi a pozdravmi, ktoré sami vyrobili. Poslali im aj fotografiu detí, ktoré im popriali krásne Vianoce. Starenky a starkých darčeky potešili a ako poďakovanie za ich dobré a láskavé srdcia im spätne poslali krásny pozdrav.
ĎAKUJEME ��
- Detaily
- Návštevy: 3507
Malí vekom, veľkí duchom
O tom, že šikovnosť a vynaliezavosť detí nemá hraníc, presvedčila svojich spolužiakov Vaneska Pavelová zo 6.A.
V rámci preberanej témy na hodinách biológie o blízkych spoločníkoch človeka dostali žiaci úlohu, ktorá bola dobrovoľná. Ak má niekto domáce zvieratko, môže vypracovať projekt zameraný na pozorovanie a zdokumentovanie návykov, inštinktov a správania svojho domáceho miláčika.
Aj keď bola úloha dobrovoľná, do projektu sa zapojilo veľa detí zo 6.A a 6.B. Práce detí boli zaujímavé, spolužiaci sa dozvedeli nielen o návykoch domácich zvieratiek, ale aj o starostlivosti o nich.
Všetkých milo prekvapila práve Vaneska. Svoj projekt o jej miláčikovi - belgickom ovčiakovi menom Bony poňala netradične. Na hodinu biológie priviedla na školské ihrisko svojho 4-nohého kamaráta, ktorého úplne sama trénuje už 6 a pol roka. Na úvod ho zoznámila so svojimi spolužiakmi. Deti mali možnosť pohladkať psíka a nadviazať s ním priateľský kontakt..
Potom Vaneska a Bony predviedli cviky, ktoré ho Vaneska za 6 rokov jeho života naučila. Do milého predstavenia zapojila aj spolužiakov z triedy.
V poslednej časti hodiny Vaneska pripomenula deťom, že vlastniť akékoľvek domáce zvieratko je veľká zodpovednosť a záväzok na celý jeho život. Treba mu venovať lásku a čas, často aj na úkor vlastného pohodlia. Treba sa vzdať napríklad aj zbytočného vysedávania pred obrazovkou počítača či televízora, ako to robí Vaneska. Výsledok ale stojí za to: má verného kamaráta, s ktorým zmysluplne trávi čas vonku. Naučila ho sama vyše 60 cvikov a trikov!!
Na záver svojej prezentácie Vaneska ponúkla spolužiakom nezištnú pomoc a spoluprácu pri trénovaní, prípadne venčení ich psíkov.
Ďakujeme, Vaneska, radi v budúcnosti tvoju ponuku využijeme!
Vďaka patrí aj oteckovi Vanesky, pánovi Pavelovi, ktorý Bonyho na začiatok hodiny biológie priviezol a po jej skončení zas odviezol domov.
Iveta Petrovová